صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
0
[شاه کلید مای درس] | چگونگی رهبری حضرت مهدی (عج) در عصر غیبت
bookmark_border یازدهم انسانی
book دین و زندگی (2) رشته انسانی
bookmarks فصل 12 : عصر غیبت امام زمان (ع)
6 ماه قبل
0

چگونگی رهبری حضرت مهدی (عج) در عصر غیبت

غیبت در مقابل ظهور است نه حضور. امام از نظرها غایب است یعنی ظاهر نیست ولی حضور دارد. ایشان چون خورشید پشت ابر خیر می رسانند.

حدیث حضرت علی (ع)در این زمینه: حجت خدا در میان مردم حضور دارد، از معابر و خیابان ها عبور می کند، به نقاط مختلف جهان می رود، سخن مردم را می شنود و بر جماعت مردم سلام می کند. می بیند و دیده نمی شود، تا اینکه زمان ظهور و وعده الهی و ندای آسمانی فرا رسد؛ آن روز، روز شادی فرزندان علی (ع) و پیروان اوست.

به دلیل غایب بودن، بهره مندی از امام (ع) کاهش می یابد. مانند خورشید پشت ابر

بخش اصلی رهبری امام زمان (عج) مربوط به ولایت معنوی ایشان است. زیرا نیازمند ظاهر بودن بین مردم نیست به اذن خداوند از احوال انسان ها آگاه است و افراد مستعد به ویژه شیعیان را از امدادهای معنوی برخوردار می سازد.

 

نمونه های ولایت معنوی امام زمان (عج(

هدایت باطنی افراد

حل بعضی از مشکلات علمی علما

خبر دادن از پارهای رویدادها

دستگیری از درماندگان

شفای بیماران

دعا برای مؤمنان

 

نامه امام زمان (ع) به شیخ مفید (ره(

ما از اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده نیست. ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی نمی کنیم . یاد شما را از خاطر نمی بریم که اگر جز این بود، دشواری ها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند.

 

نتیجه گیری از نامه به شیخ مفید (ره(

امام (ع) هم اکنون سرپرست، حافظ و یاور مسلمانان است.؛ دوره غیبت، دوره عدم رهبری امام (ع) نیست بلکه رهبری حقیقی مسلمانان هم اکنون با ایشان است اما انسان های عادی آن را درک نمی کنند.


سایر مباحث این فصل